Aplikasi Pilbup (Pemilihan Bupati) Kab. Ketapang Pilkada Serentak 2024

IT Konsultan Terbaik Indonesia

Andika: Terima Kasih Darjah Panglima Gagah Angkatan Tentera

  • Oleh ANTARA
  • 04 Desember 2022 - 18:21 WIB

BORNEONEWS, Jakarta - Panglima TNI Jenderal TNI Andika Perkasa menyampaikan terima kasih atas tanda kehormatan Darjah Kepahlawanan Angkatan Tentera Malaysia (DKAT) tahun 2022 yang ia terima dari Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong.

“Terima kasih atas Darjah Panglima Gagah Angkatan Tentera (PGAT) Kehormat yang diberikan oleh Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong,” ujar Andika, dikutip dari kanal YouTube Jenderal TNI Andika Perkasa, Jakarta, Minggu 4 Desember 2022.

Jenderal TNI Andika Perkasa didampingi Hetty Andika Perkasa bertolak menuju Kuala Lumpur, Malaysia pada pertengahan Oktober 2022 untuk menghadiri upacara penganugerahan Darjah Kepahlawan Angkatan Tentera Malaysia (DKAT) 2022 yang diselenggarakan di Balairung Seri, Istana Negara Malaysia.

Penyematan Tanda Kehormatan dilakukan oleh Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong kepada 298 penerima. Adapun tanda kehormatan yang disematkan terdiri atas Darjah Panglima Gagah Angkatan Tentera (PGAT), Darjah Panglima Setia Angkatan Tentera (PSAT), Darjah Pahlawan Angkatan Tentera (PAT), Darjah Kesatria Angkatan Tentera (KAT), dan Darjah Bentera Angkatan Tentera (BAT).

Andika Perkasa menerima Darjah Panglima Gagah Angkatan Tentera (PGAT) Kehormat pada Upacara DKAT, bersama empat orang lainnya, yakni Chief Of Defence Forces Of The Royal Thai Armed Forces, Chief Of The General Staf Armed Forces Of The Saudi Arabia, Pemerintah Angkatan Bersenjata Diraja Brunei, dan Commanding General Of The Philippine Army.

Penganugerahan Darjah Kepahlawanan Angkatan Tentera Malaysia diberikan oleh Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di-Pertuan Agong kepada seluruh perwira dan prajurit dari militer Malaysia maupun negara sahabat atas seluruh jasa dan prestasi yang dimiliki, sehingga dinilai pantas dan layak untuk menerima tanda kehormatan.

ANTARA

Berita Terbaru